Authors in Aarhus: Med Hitchcock som forbillede – magt, identitetstyveri og sex

Peter Swanson debuterede med den Hitchcock-inspirerede krimi ”Pigen med det tidsindstillede hjerte”, der blev kåret til bedste thriller i UK 2015. Han er nu aktuel med krimien ”De der fortjener at dø” – kom og mød ham på Dokk1.

Pressefoto

Torsdag 10. marts 2016,  kl. 19:00 - 20:30

Sted: DOKK1 / Store sal, Hack Kampmanns Plads 2, 8000 Aarhus C

Den amerikanske krimiforfatter Peter Swanson bragede igennem med den anmelderroste krimi “Pigen med det tidsindstillede hjerte”, en roman pumpet med ond magt, identitetstyveri, sex og romantik, ubarmhjertige prygl, mord og mystik.

Den 12. marts 2016 udkommer Peter Swansons anden roman “De der fortjener at dø” på dansk, og du har inden da mulighed for at møde ham på Dokk1.

Swanson fortæller at hans romaner er meget stærkt inspirerede af en episk fortællestil som blandt andet også karakteriserer Alfred Hitchcocks film, og at aftenen kommer til at handle om, hvordan hans fortællerstil sammen med andre postmoderne forfattere låner fra ”horror”-mesteren over dem alle – Alfred Hitchcock.

Peter Swanson samtaler med Nanna Rørdam Knudsen, som er en stor krimielsker og redaktør på forlaget Modtryk.

Information:

Tid: Torsdag d. 10. marts kl. 19-20.30

Sted: DOKK1 / Store sal, Hack Kampmanns Plads 2, 8000 Aarhus C

Pris: 50 kr. / studerende 30 kr. Billetter kan købes vi hjemmesiden www.authorsinaarhus.dk

Arrangementet foregår på engelsk.

Arrangementet realiseres af Aarhus’ internationale forfatterscene Authors in Aarhus, der er et samarbejde mellem Aarhus Universitet og Aarhus Kommunes Biblioteker og i samarbejde med Århundredets Festival.

For interview eller nærmere information kontakt: Lise Kloster Gram, tlf. 51231454

FØLG AUTHORS IN AARHUS PÅ HJEMMESIDEN OG FACEBOOK