Udstilling: Critical Technology Exhibition

Torsdag 24. november 2022,  kl. 14:00 - 18:00

Dokk1, Rampen, Hack Kampmanns plads 2, 8000 Aarhus C

I en evig teknologisk udviklende verden hvor man er omringet af digitale artefakter, er det vigtigt at være i stand til, at reflektere over disse produkter, og finde ud af hvilken brug, der er den rigtige for hvert individ. Af denne årsag er vi 22 kandidatstuderende fra Aarhus Universitet, som har begivet os i kast med at skabe en udstilling, hvor vi undersøger netop dette i kurset ‘Design som Kritisk Praksis’.

Udstillingen kommer til at vise en lang række projekter, hvor det kritiske aspekt af alle værker kommer til syne. Disse projekter vil fremme en refleksion, gå i konflikt med ellers traditionelle normer, samt vil de lægge op til en samtale om teknologis placering i menneskets hverdag.

Vi vil gerne invitere alle til at komme til vores udstilling d 24. november 2022 på Rampen, DOKK1 når som helst mellem 14 og 18. Her har du/I mulighed for at se alle projekter og samtidig er der mulighed for at snakke med designerne bag alle projekterne.

Det vil glæde os at se jer til en skøn eftermiddag med snak, kritisk praksis og refleksioner.