Fredagsforelæsning - Majken Overgaard: "I don't think that memes, what you think it memes - om NFT'ere, blockchains og kunstnerisk praksis"

Oplysninger om arrangementet

Fredag 18. november 2022,  kl. 14:15 - 16:00

Peter Bøgh Andersen Auditorium, Finlandsgade 23, 8200 Aarhus N

Majken Overgaard er programleder for Catch - Center for kunst, design og teknologi. Gennem sit arbejdsliv har hun beskæftiget sig med tværfaglige samarbejder, hvor kunst og teknologi danner nye rum for udvikling af viden, idéer og værker. Derudover er hun ekstern lektor på IT Universitetet, hvor hun udvikler nye tilgange til innovation i den kunstneriske og kreative sektor. På Aarhus Universitet vil hun fortælle om centerets tværfaglige praksis med særligt fokus på deres seneste tiltag inden for NFT'ere og blockchain-teknologi. Hun er selv uddannet fra AU og vil også komme ind på, hvordan hun dagligt bruger sit faglige udgangspunkt.