Per Stounbjerg er konstitueret institutleder

Lektor, dr.phil. Per Stounbjerg er konstitueret institutleder for Institut for Kommunikation og Kultur. Han afløser institutleder Niels Lehmann, der er konstitueret prodekan for uddannelse på Arts.

Per Stounbjerg

Per Stounbjerg understreger, at han overtager et velfungerende institut fra Niels Lehmann. Han er dog også bevidst om de udfordringer, han får som konstitueret institutleder:

”Jeg overtager instituttet i en tid med nogle store udfordringer omkring dimensionering, fremdrift og to procents besparelse. Der er også hele spørgsmålet om, hvordan humaniora skal orientere sig både undervisnings- og forskningsmæssigt de næste år. Hvordan kan vi definere vores rolle i forhold til samfundet, kulturen og erhvervslivet? Og hvad kan vi satse på i en tid, hvor vi ved, at det bliver besværligt at etablere nye uddannelser?” siger Per Stounbjerg.

Dekan på Arts, Johnny Laursen, ser frem til samarbejdet med Per Stounbjerg:

"Det har været vigtigt for mig, at Institut for Kommunikation og Kultur kunne stille med en så erfaren og respekteret kraft som Per Stounbjerg som konstitueret institutleder. Per Stounbjerg har ved siden af sin stærke videnskabelige baggrund omfattende erfaring fra alle aspekter af fakultetets liv. Jeg er meget glad for og også betrygget ved, at han har påtaget sig opgaven som konstitueret institutleder, og glæder mig til samarbejdet," siger Johnny Laursen og tilføjer, at der venter den konstituerede institutleder en stor opgave med at lede samarbejdet om at tegne den fremtidige forsknings- og uddannelsesprofil på instituttet.

Per Stounbjerg er lektor i nordisk litteratur, dr.phil. Han har tidligere været prodekan ved Humanistisk Fakultet, studieleder og institutleder på Nordisk, og viceinstitutleder på IKK.