Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Afdeling for Medievidenskab og Journalistik

Om Medievidenskab og Journalistik

Afdelingen for Medievidenskab og Journalistik er en af i alt ni afdelinger på instituttet for Kommunikation og Kultur på fakultetet ARTS. Afdelingen har otte forskningscentre, som forsker i den accelererende udvikling inden for medier og journalistik. Dertil adresserer afdelingen spørgsmål og centrale problematikker, som samfundet og mennesker står overfor. Et centralt interessefelt er udvikling og digital evolution af massemedier og nye digitale medier. Afdelingens syv uddannelser - og supplerende kurser på BA, KA og Ph.D.-niveau - tilbyder en forskningsbaseret uddannelse, som undersøger indhold, organisationer samt brug af medier og journalistik i aktuelle og historiske perspektiver i nationale og internationale sammenhænge.




Forskningscentre


Afdelingsleder

Anne Marit Waade

Professor, Afdelingsleder

Fagkoordinator for Bacheloruddannelsen i medievidenskab

Fagkoordinator for Kandidatuddannelsen i medievidenskab

Fagkoordinator for Kandidatuddannelsen i journalistik

Fagkoordinator i tilvalg i film og medier

Aftagerforum

Medlemmerne af aftagerforum for Medievidenskab og Journalistik er involveret i at udvikle tidssvarende uddannelser, der lever op til efterspurgte kompetencer på arbejdsmarkedet. Her får du en oversigt over panelet for Afdeling for Medievidenskab og Journalistik.

  • Kirstine Dollerup, Head of Creative at Mascot International A/S
  • Annette Bach, CEO, Patrade
  • Anne Stig Engdal, Administrerende direktør/CEO, TV2
  • Troels Mylenberg, Studievært, TV2 News
  • Julie Daugaard, Executive Strategy & Growth Director, Carat
  • Christian Schwarz Laustsen, Co-founder of Landfolk.com
  • Rasmus Ladefoged, Programchef, Metronome Productions

    Kontaktperson: Sara Badstue Larsen, afdelingskonsulent