Medievidenskab er nu på Instagram

Afdelingen har fået en profil på det sociale medie Instagram. Profilens indhold er tiltænkt både de nuværende, potentielle og kommende studerende, da den skal give et inspirerende indblik i studiemiljøet.

Den 25. marts 2021 blev der for første gang delt et opslag på afdelingens nye Instagramprofil, der går under brugernavnet MedievidenskabAU. Bag profilen står de to studentermedhjælpere Benjamin Andreassen og Naja Schultz, som sammen har en klar vision for tilstedeværelsen på det sociale medie:

"Målet med tilstedeværelse på Instagram er, at møde de studerende i øjenhøjde der, hvor de befærder sig til dagligt. Samtidigt ønsker vi, at indholdet på profilen skal engagere og inspirere de studerende," siger Benjamin Andreassen.

Indholdet, som vil blive delt på platformen, spænder sig bredt fra informationer om det faglige miljø på studiet til sociale begivenheder og udvalg, hvorfor Instagram-profilen kommer til at give et unikt indblik i hverdagen på studiet. Platformens indhold vil derfor ikke blot være interessant for dem, som allerede studerer Medievidenskab, men også for dem, som overvejer eller skal til at læse Medievidenskab på Aarhus Universitet.

Del af ny kommunikationsstrategi

Tilstedeværelsen på Instagram er blot den første del af afdelingens nye online kommunikationsstrategi. I begyndelsen af marts lancerede afdelingen en ny hjemmeside, og i løbet de næste par uger vil afdelingen komme på Twitter. Twitter-profilen vil primært henvende sig til afdelingens ansatte og forskningsmiljøet. Indholdet på platformen vil eksempelvis være forskningsartikler og live tweeting fra videnskabelige konferencer.

Hvis afdelingens ansatte har nogle input til indhold på sociale medier, skal de være velkomne til at kontakte studentermedhjælper Benjamin Andreassen på følgende mail: benj@cc.au.dk