Skovmand, M. (2005).
Teening Shakespeare. I K. Nicholas & J. R. Christensen (red.),
Open Windows: Remediation Strategies in Global Film Adaptations (s. 157-171). Aalborg Universitetsforlag.
Togeby, O. (2005).
Tegn og gerninger. I J. Cramer, M. Kunøe & O. Togeby (red.),
Teorien om alt og andre artikler om sprog og filosofi (1. udg., s. 339-352). Wessel og Huitfeldt.
Borchmann, S. (2005).
Tekstsætninger. I P. Widell & M. Kunøe (red.),
10. Møde om Udforskningen af Dansk Sprog (1. udg., s. 67-78). Århus Universitet.
Tarp, S. (2005).
The concept of a bilingual dictionary. I I. Barz, H. Bergenholtz & J. Korhonen (red.),
Schreiben, Verstehen, Übersetzen und Lernen: Zu ein- und zweisprachigen Wörterbüchern mit Deutsch (s. 27-41). Peter Lang.
Pold, S. (2005).
The critical interface. I O. W. Bertelsen, N. O. Bouvin, P. G. Krogh & M. Kyng (red.),
Proceedings of the 4th decennial conference on Critical computing: between sense and sensibility (s. 109-112). Association for Computing Machinery.
Bøss, M. (2005).
Theorising Exile. I M. Böss, I. Gilsenan Nordin & B. Olinder (red.),
Re-Mapping Exile: Realities and Metaphors in Irish Literature and History (s. 7-14). Aarhus Universitetsforlag.
Langsted, J. (2005).
The Political Future. I P. Jankovic, H. Holm & P. Mancher (red.),
Impressions: Theatre for Children and Young People in Denmark (1. udg., s. 20-22). ASSITEJ Denmark.