'Mellemrummet'

CAVI med i samarbejde om blivende audiovisuel installation på Dokk1

Officiel åbning af Dokk1s nye interaktive værk: Mellemrummet

Indtag din morgenkaffe til fortællingen om og oplevelsen af “Mellemrummet”. Du får også mulighed for at møde folkene bag værket.

Den 2. april kl 08.30 - 10.00 åbner et nyt interaktivt lyd- og lysværk for byens borgere. Kom og indtag din morgenkaffe til fortællingen om “Mellemrummet”. Du får også mulighed for at opleve værket og møde folkene bag.

HVEM STÅR BAG?

Værket er blevet til i et samarbejde mellem Dokk1, CAVI, Aarhus Universitet og forskningsprojektet CIBIS. Det er kunstneren Henrik Munch, der har komponeret og produceret værket, mens CAVI fra Aarhus Universitet har iscenesat designprocessen og designet værkets visuelle side, samt udviklet de tekniske løsninger.

HVOR ER VÆRKET?

Værket befinder sig i rummet mellem de to sale på Dokk1, hvor det udspiller sig på højttalere og lyspaneler i loftet. Ved hjælp af disse virkemidler gøres området til en auditiv og visuel oplevelse for borgerne.

MØD KUNSTNEREN OG UDVIKLERNE

Denne morgen får du indblik i værkets baggrund, samt en introduktion til hvordan man skaber et værk til et helt særligt offentligt rum - et værk der er interaktivt og påvirkes af tilstedeværelsen af mennesker. Der vil være en kort præsentation og derefter mulighed for at opleve værket og tale med både komponisten, Henrik Munch og udviklerne fra CAVI, Aarhus Universitet.

'MELLEMRUMMET' ER STØTTET AF:

Statens Kunstfond

Aarhus Kommunes Kulturudviklingspulje