På uddannelserne Digital design og Informationsvidenskab, Aarhus Universitet, ønsker vi at styrke vores samarbejde med virksomheder, organisationer og erhvervsliv. Vi har derfor etableret et advisory board med særligt udvalgte virksomheder og it-professionelle.
Målet er, at vi gennem et tættere samarbejde styrker kvaliteten i vores uddannelser, samt gør relevansen og værdien af de nyuddannede større for virksomheder og organisationer.
Det faglige omdrejningspunkt for aftagerpanelet er det digitale arbejdsmarkeds kompetencebehov, kvalitetssikring af uddannelserne, fremtidige samarbejdsmuligheder mellem undervisere, studerende og virksomheder samt jobparatheden hos nyansatte kandidater.
Pernille Grand, Senior Client Manager & Team lead, Knowit Experience
Kristina Kobbelgaard, Business Development Director, Dentsu Aegis Network
Peter Gregersen, Chief UX Designer, MobilePay
Sofie Bossen, Oversygeplejerske, Region Midtjylland
Sidsel Bech-Petersen, Biblioteksudvikler, DOKK1
Nina Kelstrup, Partner & CPO, Funday Games
Klaus Veng, Direktør, Co-Founder, produkt og innovation, emento A/S
Lone Juric Soerensen, Chef for Fælles IT og Digitalisering, Aarhus Kommune
📌 Det er en udbredt tendens, at det digitale arbejdsmarked bevæger sig fra et fokus på projekter til et fokus på produkter
📌 Gå-på-mod og nysgerrighed er efterspurgte personlige kompetencer hos praktikanter og nyansatte
📌 Nyuddannede har ofte svært ved at sætte ord på deres faglige kompetencer. Det vanskeliggør jobsøgningsprocessen og dialogen med en fremtidig arbejdsgiver.
📌 Vores dimittender er efterspurgte, og der er masser af jobs derude. Men begrænset geografisk mobilitet kan være en hæmsko for nyuddannede i deres afdækning af jobmuligheder.
Udvalgte billeder fra foråret 2018, hvor uddannelsesledelsen besøgte alle medlemmer.
Foto: Birgitte K. Laursen
Afdelingsleder, Morten Breinbjerg,
på afdelingsleder.ddinf@cc.au.dk
På et mere overordnet niveau har Institut for Kommunikation og Kultur, som vores afdeling er en del af, etableret et Aftagerpanel