Professor Svend Erik Larsen, litteraturhistorie, udpeget som medlem af internationalt ekspertpanel

Professor Svend Erik Larsen, Litteraturhistorie, er blevet udpeget som medlem af det internationale ekspertpanel, der skal evaluere forskning og forskningsorganisation i Letland i løbet af efteråret 2013

Forskningsevalueringen vil omfatte aktuel status og udviklingsmuligheder for forskningsaktiviteter ved Letlands universiteter, forskningsinstitutioner og akademier. En central del af evalueringen bliver ekstern fagfællebedømmelse i et internationalt ekspertpanel af kvaliteten af forskningsaktiviteter i Letland. Denne del involverer bedømmelse af dokumentation og information fra de berørte forskningsinstitutioner og en besøgsrunde til et udvalg af institutioner. Technopolis, Bruxelles, er blevet betroet udførelsen af evalueringen, http://www.technopolis-group.com. Svend Erik Larsen har tidligere deltaget i lignende ekspertpaneler i Portugal, Rumænien og Sverige.