Internationale studerende giver fotografisk perspektiv på Aarhus

15. maj åbner Aarhus Rådhus dørene for udstillingen "Mundus Lenses: Aarhus through the Perspective of International Journalists"

Et hold internationale journaliststuderende ved Aarhus Universitet kan d. 15. maj vise resultatet af forårets kursus i fotojournalistik, som de har gennemgået under vejledning af den afghanske fotojournalist Imal Hashimi.

Fotografierne har med forskellige vinkler, tilgange og fortolkning ført til et alsidigt produkt, der portrætterer dansk kultur fra et internationalt perspektiv. De har med forskellige grader af erfaring inden for fotojournalistik indfanget en stemning og en opfattelse af Danmark, som vil være interessant for alle med interesse for fotografi og fremstilling af dansk kultur fra et internationalt synspunkt.

De studerende er i Aarhus som led i deres kandidatuddannelse ”Erasmus Mundus: Journalism, Media and Globalisation”.

Fotoudstillingen er åben for offentligheden til og med onsdag d. 29. maj.