76 virksomheder og 600 it-studerende samlet på Katrinebjerg

Det summede af liv i it-byen Katrinebjerg, da 76 virksomheder og organisationer mødte op for at tiltrække den rette arbejdskraft. Studerende stod i kø for at vise deres CV, fortælle om deres uddannelsesbaggrund og connecte via LinkedIn.

Samtlige 240 pladser var revet væk i Peter Bøgh Auditoriet i IT-byen Katrinebjerg, da Aarhus Universitet fredag eftermiddag var vært for Katrinebjerg Karrieredag. (AU-Foto, Melissa Bach Yildirim)

Fredag d. 7. april 2017 var Afdeling for Digital Design og Informationsvidenskab medvært på to arrangementer i målet om at styrke de studerendes muligheder for fremtidig ansættelse.

Det ene af arrangementerne, Katrinebjerg Karrieredag (Kdag), blev afholdt i samarbejde med Ingeniørhøjskolen, Institut for Datalogi og It-vest for tredje år i træk.

Det er efterhånden blevet et tilløbsstykke og er i dag Østjyllands største IT-karrieremesse. Mange virksomheder stod derfor i kø for at få en stand i Nygaard-bygningen. 42 fremmødte virksomheder fyldte sammen med de studerende Nygaard-auditoriet, hvor der blev kæmpet om de studerendes opmærksomhed til One Minute Madness.

Praktik- og Projektdagen

Det andet arrangement, Praktik- og Projektdagen (Pdag), afholdte afdelingen for første gang i samarbejde med Ingeniørhøjskolen. Det var et uformelt og mindre arrangement målrettet virksomheder, der søger praktikanter og generelt samarbejde med studerende i efteråret 2017 – ikke desto mindre var hele 45 virksomheder mødt op. Også her var der rift om de studerende til One Minute Madness, og mange studerende fik øjnene op for praktikmuligheder i virksomheder, som de ikke kendte på forhånd.

Læs mere om K-dag og se hvilke virksomheder der deltog i Katrinebjerg Karrieredag, K-dag 2017.