Ingen nyheder i denne liste
22.12.2020 | Konference, Afd. for Digital Design og Informationsvidenskab
In May, 2021, Digital Aesthtics Research Center (DDINF) will co-host the all-virtual ELO Conference and Media Arts Festival with the theme Platform (Post?) Pandemic.
29.10.2020 | It, datalogi og matematik , Arts, Afd. for Digital Design og Informationsvidenskab
Mere end 1800 personer fra en bred vifte af brancher har læst på masteruddannelsen i it. Formålet med uddannelsen er at sikre flere it-professionelle opdaterede kompetencer – en indsats, der nu har fået en fornem anerkendelse i form af Informatics Europe Best Practices in Education Award 2020
23.09.2020 | Forskning, Arts, Afd. for Digital Design og Informationsvidenskab
Det findes der måske ikke et entydigt svar på, men i Aarhus har professor i Informationsvidenskab, Peter Dalsgaard, allieret sig med eksterne erhvervspartnere og i tæt samarbejde med dem er han i fuld gang med at udvikle en platform, hvor man kan tappe ind i befolkningens innovationskraft for at gentænke, hvordan vi lever og arbejder i skyggen af…
16.09.2020 | Arts, Forskning, Afd. for Digital Design og Informationsvidenskab
Europa-Kommissionen har udnævnt 'Center for den Digitale Omstilling i Byer og Samfund' ved Aarhus Universitet (AU DITCOM) til én af Europas førende innovatorer for sit arbejde med det digitale pilotprojekt SynchroniCity.
10.09.2020 | Afd. for Digital Design og Informationsvidenskab
Commenting on the power and control of technology the artwork uses the framework of the game 4-Card Monte to explore how we as users are led to believe that we are in control only to find out the game is rigged… The work has been selected for showcase at Ars Electronica Festival.
17.08.2020 | Medievidenskab og Journalistik
The European Communications Research and Education Association (ECREA) has decided to host its 9th European Communication Conference in 2022 in Aarhus (Denmark). The application was prepared by colleagues from the Department of Media and Journalism Studies in collaboration with Visit Aarhus and a range of local partners. The conference theme is…
14.04.2020 | Afd. for Digital Design og Informationsvidenskab, Arts
Lektor i Digital Design og Informationsvidenskab, Søren Pold, giver her sine bud.
30.01.2020 | It, datalogi og matematik , Afd. for Digital Design og Informationsvidenskab
Forskere fra Aarhus Universitet er gået sammen med Københavns Professionshøjskole og professionsudannelsen VIA i et nyt fellowship-program. Sammen har de en ambition om at rekruttere de bedste undervisere i teknologiforståelse som medudviklere af den nye faglighed.
21.01.2020 | Presse, Afd. for Digital Design og Informationsvidenskab
Ny undersøgelse viser, at kun 11,8 % samtykke pop-ups overholder GDPR-lovgivningen. Den ph.d.-studerende Midas Nouwens fra Aarhus Universitet står bag undersøgelsen. Hans ambition har været at finde frem til hvilke virksomheder, der bryder lovgivningen, og hvordan de bryder den. Resultaterne skal videregives til databeskyttelsesmyndighederne i…
25.11.2019 | Bevillinger, Sundhed og sygdom, Afd. for Digital Design og Informationsvidenskab, Arts
Forskere fra Aarhus Universitet har sammen med VIVE, Aarhus Kommune samt Erhvervsakademi Aarhus modtaget en bevilling fra VELUX FONDEN til et projekt, de kalder LIVSTEGN. Projektet sker i tæt samarbejde mellem forskere, demente, pårørende og plejepersonale.
Tysk på AU rummer fokusområderne sprog, litteratur, kultur og historie. Fagets forskere har deres særlige ekspertiser inden for disse fire søjler med tyngdepunkter inden for følgende områder:
Tysk er et mellemstort fag med 6 fastansatte videnskabelige medarbejdere, 2 ph.d.-studerende og en del stadigt aktive emeriti. Til faget er knyttet et DAAD-lektorat, som sikrer en tæt kontakt til den tyske ambassade og Goethe-Instituttet, og som står for de løbende kulturarrangementer såvel som for den certificerede sprogtest.
Forskningen foregår i tilknytning til internationale netværk inden for de respektive forskningsfelter. Gennem foredragsvirksomhed og samarbejde med gymnasielærere står tyskfagets forskere for en livlig udveksling med skoleverdenen og det øvrige samfund.