Fredagsforedrag: "Farvel direktørstol, goddag politik"

Er du nysgerrig på at vide, hvordan en politisk kampagne egentlig skrues sammen? Hvad der skal til for at opnå valg til Folketinget? Og hvordan kommunikation, medievalg og segmentering spiller en afgørende rolle i at blive valgt?

Fredag 22. november 2019,  kl. 14:30 - 15:45

Peter Bøgh Andersen Auditorium, Finlandsgade 21, 8200 Aarhus

Kom og hør Michael Schmidt, der som tidligere medievidenskaber og kampagneleder for nuværende folketingsmedlem Mona Juul, vil tage os med helt ind i maskinrummet i udformningen af en politisk kampagne. En kampagne, der sikrede Mona en plads i Folketinget og et af de højeste antal personlige stemmer for en kandidat, der ikke tidligere har været opstillet.

Der vil være fokus på, hvordan der i praksis arbejdes med at gøre politisk kommunikation nærværende og relevant, og hvordan brugen af medier kan bygge bro mellem værdier og mærkesager. Og endelig  vil Michael komme med eksempler på, hvordan god politisk kommunikation kan være med til at overbevise vælgere om den største tillidserklæring – nemlig at sætte sit kryds ud fra en ny og hidtil ukendt kandidat.