Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Nyheder

De studerende på masteruddannelsen i it er meget erfarne it-medarbejdere. I gennemsnit har de 16 års erhvervserfaring, inden de starter på uddannelsen. 
På masteruddannelsen i it kommer 68 procent af de studerende fra den private sektor og hovedsageligt fra Jylland. 14 procent af de studerende kommer fra Sjælland.
På masteruddannelsen i it kobles viden på højt teoretisk niveau med de studerendes erhvervsmæssige praksis.

29.10.2020 |

Master i it vinder europæisk pris for at styrke landets it-kompetencer

Mere end 1800 personer fra en bred vifte af brancher har læst på masteruddannelsen i it. Formålet med uddannelsen er at sikre flere it-professionelle opdaterede kompetencer – en indsats, der nu har fået en fornem anerkendelse i form af Informatics Europe Best Practices in Education Award 2020

23.09.2020 |

Hvordan gentænker man et samfund i lyset af corona?

Det findes der måske ikke et entydigt svar på, men i Aarhus har professor i Informationsvidenskab, Peter Dalsgaard, allieret sig med eksterne erhvervspartnere og i tæt samarbejde med dem er han i fuld gang med at udvikle en platform, hvor man kan tappe ind i befolkningens innovationskraft for at gentænke, hvordan vi lever og arbejder i skyggen af…

Foto: SynchroniCity/Tom Blockley.

16.09.2020 |

Stort AU-projekt om teknologi i fremtidens byer modtager fornem anerkendelse

Europa-Kommissionen har udnævnt 'Center for den Digitale Omstilling i Byer og Samfund' ved Aarhus Universitet (AU DITCOM) til én af Europas førende innovatorer for sit arbejde med det digitale pilotprojekt SynchroniCity.

10.09.2020 |

Students’ work selected to exhibit at Ars Electronica 2020

Commenting on the power and control of technology the artwork uses the framework of the game 4-Card Monte to explore how we as users are led to believe that we are in control only to find out the game is rigged… The work has been selected for showcase at Ars Electronica Festival.

Billede af undervisere og Alm. Brand, som sammen gennemgår de studerendes projekter.
Billede af Transetals prototype. Transetal har udarbejdet en løsning, som hjælper folk der oplever gener efter en hjernerystelse. Løsningen gør  brug af VR (Virtual Reality) som et led i genoptræning, og den er udviklet i samarbejde med både brugerne og fagspecialister. Dermed gør løsningen brug af seneste forskning og forstår kundens behov.
Billede af Foreningsmatch's prototype. Foreningsmatch er en løsning, som er udviklet for at gøre det nemmere for enlige ældre at komme i gang med et aktivt seniorliv. Løsningen tager udgangspunkt i brugerens ønske om en simpel hjemmeside, som kortlægger brugerens interesseområder og aktivitetsniveau. Ud fra disse gives en række forslag på foreninger, som matcher brugerens behov.

14.05.2020 |

Studerende designer og udstiller fremtidens HealthTech i samarbejde med Alm. Brand

125 studerende fra Digital Design og Informationsvidenskab præsenterede resultaterne af deres designprojekter på en online DesignEXPO for Alm. Brand, undervisere og medstuderende.

César Escudero Andaluz: from File_Món, 2020, bragt med tilladelse fra kunstneren.

14.04.2020 |

Hvor går vi hen, når tilgangen til kunst er lukket?

Lektor i Digital Design og Informationsvidenskab, Søren Pold, giver her sine bud.

10.03.2020 |

Sådan er det at studere Informationsvidenskab

Hvad er Informationsvidenskab egentlig? Tre studerende fra 2. semester fortæller om deres studie.

Alm. Brand præsenterer årets Design Case

26.02.2020 |

Kick-off på Design Case med Alm. Brand

Onsdag d. 19. februar præsenterede Alm. Brand årets Design Case inden for emnet HealthTech: How to put humans first in a digital age?

Foto fra venstre: Paul Farver, Lukas Gavril Gnaur og Valur Zophoníasson

10.02.2020 |

6 studerende i praktik i egen virksomhed

I efteråret 2019 valgte 6 studerende at gå i praktik i egen virksomhed hos AU Incubator (tidligere Studentervæksthus Aarhus). Det kunne lade sig gøre pga. et nyt tæt samarbejde mellem AU Incubator og Afdeling for Digital design & Informationsvidenskab

Foto: Future Classroom Lab. Teknologiforståelse gennem konstruktion og leg

30.01.2020 |

Forskere og professionshøjskoler går sammen om at udvikle en ny teknologifaglighed i de danske folkeskoler

Forskere fra Aarhus Universitet er gået sammen med Københavns Professionshøjskole og professionsudannelsen VIA i et nyt fellowship-program. Sammen har de en ambition om at rekruttere de bedste undervisere i teknologiforståelse som medudviklere af den nye faglighed.

Viser resultater 1 til 10 ud af 84

1 2 3 4 5 6 7 8 9 Næste