Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Afdelingen lancerer ny og forbedret hjemmeside

En mere intuitiv og levende oplevelse for besøgende. Det har været målet i redesign-processen af afdelingens hjemmeside, der har været undervejs siden december 2020. Læs om forbedringerne og om de bagvedliggende overvejelser her.

2021.03.30 | Benjamin Andreassen

Det er både afdelingens danske og engelske hjemmeside, der har fået det nye design.

Den 20. marts 2021 kunne man for første gang opleve afdelingen for Medievidenskab og Journalistiks nye hjemmeside. Det er studentermedhjælper Benjamin Andreassen, der har stået bag projektet. Han håber, at afdelingens ansatte og besøgende vil finde hjemmesiden mere aktuel og brugbar i hverdagen:

”Formålet har været at gøre hjemmesiden relevant for afdelingens forskere, eksterne forskere samt interesserede studerende og folk fra medieindustrien. Derfor har vi givet hjemmesiden et ansigtsløft og lavet en større omrokering af indholdet. Før i tiden lå alt indhold gemt i foldbare faner på forsiden, hvor man nemt kunne fare vild. Nu ligger alt mere sorteret og intuitivt. Hjemmesiden vil ofte blive opdateret med nyheder og aktuelle arrangementer,” siger Benjamin Andreassen.

Del af ny kommunikationsstrategi

De nye hjemmeside er kun begyndelsen på afdelingens nye kommunikationsstrategi. I løbet af foråret vil afdelingen blandt andet blive mere synlig på Instagram. Derfor har afdelingen også ansat studentermedhjælper, Naja Schultz. Hun har sammen med Benjamin Andreassen ansvaret for at skabe indhold til hjemmesiden og sociale medier:

”Instagram vil – modsat hjemmesiden - henvende sig til studerende på bachelor- og kandidatuddannelsen. Indholdet vil være en blanding mellem faglige- og sociale aktiviteter, der kan understøtte fællesskabet på medievidenskab. Eksempelvis vil der i efterårsmånederne være temaer såsom: Den første universitetseksamen, Bacheloropgaven og Specialet. Men det vil også være deling af vigtige deadlines,” siger Naja Schultz.

Vil skabe trafik på hjemmesiden

Benjamin Andreassen og Naja Schultz fortæller, at sociale medier skal være med til at skabe trafik på den nye hjemmeside. Udover Instagram vil afdelingen komme på Twitter:

“Vi har valgt også at komme på Twitter, fordi vi finder platformen mere relevant i forhold til interne- og eksterne forskere. Derfor komplimenterer Instagram og Twitter hinanden godt, fordi vi både når ud til studerende og forskere,” siger Benjamin Andreassen.

Der vil snart blive meldt mere ud i forhold til afdelingens nye strategi.  

Medievidenskab og Journalistik