To vinderhold fra Digital design og Informationsvidenskab til Cand.it. case competition

Cand.it.-studerende fra Syddansk Universitet, Aalborg Universitet og Aarhus Universitet var d. 8.-9. november 2019 samlet til halvandet døgns intensiv case competition på SDU i Kolding. På to af de vindende hold var der bl.a. studerende fra Digital design og Informationsvidenskab.

Årets cases knyttede sig til Verdensmål #4: Kvalitetsuddannelse og Verdensmål #13: Klimaindsats og blev præsenteret af henholdsvis CoC Playful Minds og GPV Group.

På tværs af uddannelser og universiteter arbejdede de studerende med løsningsforslag til en aktuel, selvvalgt problemstilling knyttet til et af de to emner.
Undervejs fik de studerende sparring fra erfarne erhvervsrepræsentanter og iværksættere, og efter 30 timers indsats præsenterede hver gruppe sin idé og koncept for en jury med fire erhvervsfolk:

Karin Møller Villumsen, Videnschef, Director of Research Lab, CoC Playful Minds
Lars Ellegaard, Director of Digitalisation, GPV Group
Morten Bjørn Hansen, CEO, Business Kolding
Jens Balle Rosbjerg, Concept & Design Lead, LEGO Education
Foto: Birgitte Kvist Laursen

Vinder inden for verdensmål #13: Klimaindsats var projektet One Take.

Juryen sagde:

“GPV Group lever af sine kunder, så de skal kende deres kunder. Det har den her gruppe forstået, og de har formået at lave en supergod prototype og vise interaktionen med kunden gennem prototypen.”

Gruppen "One take" præsenterer. Foto: Birgitte Kvist Laursen

Holdet bag One Take var Trung Nguyen, It, kommunikation og organisation, Aarhus Universitet, Sylvester Schelde Andersen, Digital design, Aarhus Universitet, Maria Berthel, Digital design, Aarhus Universitet og Morten Lykke Jørgensen, Oplevelsesdesign, Aalborg Universitet. Her sammen med (til venstre) Lars Ellegaard, Director of Digitalisation, GPV Group.

Vinder af Bedste pitch-prisen var projektet AI Anna

'Bedste pitch-prisen' gik til den gruppe, der laver den bedste præsentation af deres projekt. Juryen sagde:

“Gruppen AI Anna var innovative, de fremstod troværdige i deres præsentation, og deres budskab kom klart frem.”

Holdet bag AI Anna var Mathilde Tarp-Havmose, It, kommunikation og organisation, Aarhus Universitet, Victor Christensen, Informationsvidenskab, Aarhus Universitet og Sara Sønnichsen, Digital design, Aarhus Universitet.

Medvirkende uddannelser:

Deltagerne på Cand.it. Case Competition 2019 kom fra disse uddannelser:

Aarhus Universitet:

Digital design
Informationsvidenskab
It, kommunikation og organisation

Syddansk Universitet:

Webkommunikation

Aalborg Universitet:

Interaktive digitale medier
It, læring og organisatorisk omstilling
It-ledelse