Portfolio event udsolgt på rekordtid

Det strategiske web- og designbureau Impact er vært for et portfolio event for de studerende d. 20. november, og de 25 pladser er revet væk.

Impact er vært for workshoppen som arrangeres i samarbejde med studenterforeningerne ODDS, SAIS og Afdeling for Digital design og Informationsvidenskab. Som strategisk web- og designbureau ved Impact hvad der virker og ikke virker i en portfolio. De modtager rigtig mange CV’er, ansøgninger og portfolier og vil dele ud af deres viden, tips og gode ideer. Rune Veerasawmy, som er strategisk user experience designer, vil facilitere workshoppen.

De studerende vil bl.a. få svar på disse spørgsmål:

• Hvad er en portfolio?
• Hvordan ser den ud?
• Hvorfor skal du lave en portfolio?
• Hvad skal der i en portfolio?
• Jeg har intet lavet – hvad så?
• Hvordan bruger man sin portfolio?
• Hvad skal jeg vælge - Online vs. offline portfolio?

Om en portfolio

En portfolio er en måde at vise hvordan man arbejder, tænker og hvilken værdi man kan skabe. Samtidig virker det også mere overbevisende i en jobsøgningssituation at vedhæfte en portfolio.

Måske står de studerende og skal søge et ønskejob eller er lige blevet kaldt til samtale. Selvom man ikke har konkrete produkter/prototyper at vise frem, er der stadig rigtig god grund til at lave en portfolio over hvordan man arbejder og tænker. Ved at lave en portfolio tvinges man til at præsentere visuelt præcis det, man er god til. Det kan f.eks. være artikler, man har skrevet, en webside, flotte fotos, billeder fra en udstilling eller arbejdsprocesser.

En portfolio kan både være i digital i form af en hjemmeside eller analog, hvor man laver en mappe eller en udprintet pdf. Med portfolien kan man i forbindelse med ansøgningen præsentere sig overbevisende. Samtidig har man med portfolien en ramme for samtalen, hvor man kan vise arbejdsgiveren, hvem man er, og hvad man kan på baggrund af noget konkret.

Link til arrangementet på Facebook.