Ny international bog om webhistorie

Histories of Public Service Broadcasters on the Web er den første bog, som i international sammenhæng undersøger, hvordan public service radio- og tv-stationers aktiviteter på world wide web har udviklet sig gennem tiden.

Emnet behandles i et bredt perspektiv af en række førende internationale medie- og internetforskere, og den undersøger udviklingen i lande som Australien, Canada, Danmark, England, Irland, Israel, Italien, Norge, Spanien og USA.

Histories of Public Service Broadcasters on the Web er udkommet på det amerikanske forlag Peter Lang i New York, og den er redigeret af Niels Brügger, centerleder, Center for Internetforskning, Aarhus Universitet samt Maureen Burns, the University of Queensland i Australien. Desuden indeholder bogen et bidrag fra adjunkt Anja Bechmann, Center for Internetforskning, Aarhus Universitet.