Nordisk Seminar: En eftermiddag om emojis

Ved Tina Thode Hougaard. Tina underviser og forsker i retorik og sprog på sociale medier, og udgav i december 2020 en Tænkepause om netop Emojis.

Fredag 19. februar 2021,  kl. 14:00 - 16:00

via Zoom

Emojis – de fleste af os bruger dem dagligt, men hvad ved vi egentlig om dem? Hvad er de, hvad kan de, og hvad har de gjort ved vores måde at kommunikere på? Betyder det nye sprog der udvikler sig på de sociale medier, at også hverdagen som lingvist forandrer sig? Det vil vi forhåbentlig blive klogere på i denne omgang af Nordisk Seminar, hvor Tina Thode Hougaard kommer forbi til en eftermiddag om emojis.

Emojis kan udtrykke noget som ord ikke nødvendigvis kan, og de bruges efterhånden i alle typer beskeder, sjove som sørgelige. Vi sender på globalt plan flere milliarder emojis om dagen via sociale medier, og mængden af emojis vi kan vælge imellem, er vokset eksplosivt siden det lille billedikon så dagens lys. I dag skal emojis kunne bruges af alle og derfor også rumme alle ved at repræsentere alt fra forskellige hudfarver, køn og identiteter.

Oplægget holdes via Zoom. Arrangementet er gratis og åbent for alle - studerende såvel som ansatte.

Om oplægsholderen

Tina Thode Hougaard underviser og forsker i retorik og sprog i sociale medier på Afdeling for Nordiske Studier og Oplevelsesøkonomi på AU, og udgav i december 2020 en Tænkepause om netop Emojis.