Hvordan ser EU’s kulturpolitik ud i 2020?

Det er en samfundsopgave Institut for Æstetik og Kommunikation gerne bidrager til. De er indgået et partnerskab med DSI Swinging Europe og Center for Kunst- og Interkultur, der er initiativtager bag en konference i juni om EU’s kulturpolitik

-Skal vi orientere os mod en europæisk oplevelsesøkonomi, mod en grænseoverskridende europæisk identitetsdannelse, eller kan og skal kulturpolitik overhovedet spille en særlig rolle i et Europa, hvor den nationale orientering i de senere år er begyndt at spille en større rolle?

Det er nogle af de spørgsmål, professor i Æstetik og Kultur Henrik Kaare Nielsen gerne vil have diskuteret på konferencen, som ligger under det danske EU- formandskab.

-Det er vigtigt, at vi fra forskningsverdenen også får mulighed for at bidrage til debatten med vores viden om kulturpolitik og være med til at igangsætte diskussioner om mulige udviklingsretninger for den europæiske kulturpolitik.

Professor Henrik Kaare Nielsen skal bidrage med det kulturpolitiske arbejde i planlægningen af konferencen, samt sikre det faglige niveau for konferencens deltagere.

Konferencen finder sted i Herning den 7.-8. Juni 2012.

Se programmet for konferencen.