Gæsteforelæsning: Social Media Management: From fun to job description

Onsdag 3. oktober 2018,  kl. 15:00 - 16:15

Bygning 1441, lokale 012

Arrangør

Center for International Erhvervskommunikation Jan Engberg Carmen Heine Margrethe Petersen

Fagligt arrangement – BA IVK og CLM

1.-4. oktober 2018 har vi i Center for International Erhvervskommunikation besøg af Markus Nickl fra Erlangen i Tyskland. Markus Nickl er direktør for firmaet Doctima, som er et konsulentfirma inden for kommunikation i Tyskland med fokus på tekstforfatning og med ca. 30 ansatte (http://www.doctima.de/). De understøtter virksomheder og institutioner med formulering og optimering af komplekse tekster, herunder både firmaernes optræde på nettet og firmaernes forskellige tekster, der ikke primært er tilpasset et online-medium (fx brugsanvisninger). Konsulentfirmaets kernekompetence består i at gøre vanskeligt tilgængelige og komplekse sammenhænge forståelige for ikke-eksperter, under anvendelse af fagkommunikative teorier og metoder.

I forbindelse med besøget vil vi gerne invitere jer alle til følgende foredrag med efterfølgende diskussion og snak med Markus Nickl:

Social Media Management: From fun to job description

Social Media are everywhere; they are an integral part of our lives. Consequently, doing social media for a living seems like a dream come true. A reality check shows: social media management is fulfilling, but also hard work. In his presentation Markus Nickl shows:

·         what tasks social media managers perform in companies,

·         which skills are needed to handle the job

·         and how companies profit from social media

Fokus ligger altså på, hvordan et sådant job ser ud i hans virksomhed.

Arrangementet finder sted

3.10. 2018 kl. 15-16.15 i lokale 1441-012

Vel mødt til et indblik i, hvordan vore kompetencer kan bruges i en international virksomhedssammenhæng!

Center for International Erhvervskommunikation

Jan Engberg