Sociale medier - gammel vin på nye flasker?

Jakob Linaa, cand.scient.pol., ph.d.

Onsdag 11. april 2018,  kl. 15:15 - 17:00

InCuba Store auditotium 5510-103, Katrinebjerg

Sociale medier – gammel vin på nye flasker?

I forelæsningen giver Jakob Linaa Jensen et helikopterblik over sociale medier, deres historie og udvikling og viser, at mange logikker på sociale medier er kendt fra tidligere medietyper.

Han diskuterer sociale mediers politiske og sociale konsekvenser og skitserer, hvordan sociale medier udfordrer og ændrer mediernes forretningsmodeller. Der vil være rigelig tid til diskussion og spørgsmål.

Bio Jakob Linaa

Jakob Linaa Jensen (cand.scient.pol., ph.d.)er chefforsker i sociale medier ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Han har også i en årrække været lektor i medievidenskab ved Aarhus Universitet, hvor han fortsat er tilknyttet Center for Internetforskning. Hans forskningsinteresser omfatter politiske og sociale anvendelser af nye medier med særligt fokus på sociale medier samt udvikling af metoder til analyse af online data. Han er forfatter til flere bøger, blandt andet Facebook: Fra Socialt Netværk til Metamedie (2013) og Sociale Medier (2018), begge sammen med Jesper Tække.