Svend Erik Larsen, professor emeritus i Litteraturhistorie, modtager et fornemt kinesisk gæsteprofessorat

Svend Erik Larsen har modtaget et Yangtze River Chaired Visiting Professorship ved School of Literature and Journalism, Sichuan University, Chengdu fra 2016 til 2019.

Svend Erik Larsen, professor emeritus i Litteraturhistorie, modtager et Yangtze River Chaired Visiting Professorship ved School of Literature and Journalism, Sichuan University, Chengdu fra 2016 til 2019.

Yangtze River (Chianjiang Scholars Program) er et prestigefyldt og stærkt kompetitivt eliteforskerprogram med tre instrumenter: opgradering af kinesiske professorer, gæsteprofessorater og opgradering af kinesiske lektorer.

Formålet med gæsteprofessoraterne er at udvikle og styrke den internationale dimension ved de institutioner de tilknyttes, primært ved at arbejde med yngre forskere og med studerende på overbygningen og i ph.d.-programmer.

Det er institutionerne, der søger om gæsteprofessoraterne, som udvælges af det kinesiske forskningsministerium  efter indstilling fra et fagligt udvalg. I år er der givet 52 gæsteprofessorater inden for alle discipliner.

Offentliggørelsen af resultatet er på kinesisk, men i gruppe 2 på listen, der omfatter gæsteprofessorerne, finder man enkelte navne skrevet med latinsk alfabet (Se liste i Excel-ark): http://www.moe.edu.cn/srcsite/A04/s8132/201601/W020160111656094838167.xlsx

Yderligere information:

Sven Erik Larsen, professor emeritus i Litteraturhistorie