Lektor Peter Bakker modtager pris for sin indsats for døve

De sidste tre år har døve og hørende studerende fra hele verden kunne komme på en International Summer School på Aarhus Universitet, som udbydes på tegnsprog. Manden bag initiativet er Lektor i Lingvistik Peter Bakker, og han har modtaget en pris fra Danske Døves Landsforbund. Hør ham fortælle hvilke personlige og professionelle intentioner, der ligger bag initiativet.

Hør Peter Bakker fortælle om de personlige og professionelle intentioner, der ligger bag Summer University kurset "Deaf Studies":

Om Årets Viggo

Årets Viggo er en pris, som Danske Døves Landsforbund uddeler hvert år til en person eller organisation, der har gjort en særlig indsats for at forbedre døves vilkår i samfundet.

Komitéens begrundelse for at Peter Bakker bliver tildelt prisen i år er at han med sin succesfulde Summerschool har givet ”Deaf Studies” et akademisk løft med viden om studier om døve i Danmark.

Sidste års modtager af Årets Viggo var biografleder Nanna Wulff, der modtog prisen for sit store arbejde med undertekster på danske spillefilm. Forrige år modtog Stine Brix og Lars Barfoed prisen, som en tak for deres store arbejde i forbindelse med anerkendelsen af dansk tegnsprog, som blev vedtaget via lov 13. maj 2014.

Se mere:

·         Se video fra sommerskolen 2015