How We Curate: Foredragsrække om kuratering

Milena Høgsberg og Lars Bang Larsen indleder en ny sæson af foredragsarrangementer om kuratering i Kunsthal Aarhus. I løbet af efteråret vil yderligere seks danske kuratorer præsentere og diskutere deres praksisser

Torsdag 20. september 2018,  kl. 19:00 - 21:00

Kunsthal Aarhus, J.M. Mørks Gade 13, 8000 Aarhus C

På kunstinstitutioner, udstillingssteder og i det offentlige rum ser vi resultaterne af kuratorers arbejde, men som besøgende får vi sjældent adgang til de processer, der ligger forud for udstillingerne. Med foredragsrækken How We Curate åbner Kunsthal Aarhus døren til det kuratoriske maskinrum: hvilke overvejelser ligger til grund for en udstilling, hvordan tager den form, og hvordan påvirker lokale og globale kontekster den endelige udstilling?

Arrangementet den 20. september foregår på engelsk; den øvrige del af foredragsrækken vil være på dansk. Trine Friis Sørensen (Postdoc, Kunsthal Aarhus / Aarhus Universitet) introducerer og modererer arrangementerne.

Torsdag den 20. september kl. 19
Milena Høgsberg (Freelance kurator)

Lars Bang Larsen (Kurator, Moderna Museet & Gæsteprofessor, Kungl. Konsthögskolan, Stockholm)

Onsdag den 31. oktober kl. 19