How We Curate. Foredragsrække om kuratering i Kunsthal Aarhus.

Iben Elmström (Direktør/kurator, SixtyEight Art Institute & kurator, DJK afgangsudstilling). Michael Roloff (Kurator og researcher)

Onsdag 21. marts 2018,  kl. 19:00 - 21:00

Kunsthal Aarhus, J.M. Mørks Gade 13, Aarhus C

I det forgangne år er der blevet kurateret flere udstillinger og events i Århus end nogensinde før. Rundt omkring på institutioner, udstillingssteder og i det offentlige rum har vi oplevet resultaterne af kuratorers arbejde, men hvad indebærer det at kuratere? Hvordan kuraterer kuratorerne? I foråret 2018 inviterer Kunsthal Aarhus til en række foredragsaftner, hvor kuratorer med tilknytning til Århus vil fortælle om deres praksisser og forholde sig til de institutionelle vilkår, som danner ramme om deres arbejde. Foredragsrækken foregår i tilknytning til den kumulative gruppeudstilling Post Institutional Stress Disorder, som åbner i Kunsthal Aarhus i marts og fortsætter året ud.

Foredragsrækken foregår på dansk og er støttet af forskningsprogrammet Contemporary Aesthetics and Technology, Aarhus Universitet.

Foredraget er åbent for alle