Authors in Aarhus: Seksualitet, religion og menneskerettigheder i Marokko

Marokkanske Abdellah Taïa er en af Nordafrikas vigtigste samtidsforfattere og beskæftiger sig autobiografisk med kærlighed, seksualitet, religion og menneskerettigheder. Mød ham i samtale med oversætter Simon Hartling om arbejdet som forfatter og filmskaber.

Onsdag 2. marts 2016,  kl. 19:00 - 20:30

DOKK1 / Lille sal, Hack Kampmanns Plads 2, 8000 Aarhus C

Authors in Aarhus
Forfatter Abdellah Taïa

I Marokko er homoseksualitet forbudt ved lov og netop det udgør en vigtig kerne i Abdellah Taïas roman ”Englene fra Frelsens Hær”, som udkom sidste år.

Romanen handler om at affinde sig med sin seksualitet, finde roen inde i sig selv og langsomt genopbygge tilliden til verden. Samtidig er det også en mental historie om en ung mand, som bliver intellektuel og som skal forholde sig til transformationen fra det marokkanske samfund til det moderne europæiske.

Taïa har de seneste mange år været bosat i Frankrig og udgiver sine romaner hos det velanskrevne forlag Éditions du Seuil og lavede i 2013 på baggrund af romanen ”Englene fra Frelsens Hær” filmen ”Salvation Army”. Filmen vises forud for forfattersamtalen fra 16.00-17.15 i lille sal, Dokk1

Hans danske oversætter Simon Hartling vil diskutere hans arbejde som forfatter og filmproducent.

Information:

Tid: Onsdag d. 2. marts kl. 19-20.30

Sted: DOKK1 / Lille sal, Hack Kampmanns Plads 2, 8000 Aarhus C

Pris: 50 kr. / studerende 30 kr. Billetter kan købes vi hjemmesiden aakb.dk

Filmen ”Salvation Army” vises gratis på DOKK1 i lille sal onsdag 2. marts fra 16.00-17.15.

Arrangementet foregår på engelsk.

Arrangementet realiseres af Aarhus’ internationale forfatterscene Authors in Aarhus, der er et samarbejde mellem Aarhus Universitet og Aarhus Kommunes Biblioteker og i samarbejde med Litteraturcentret.

FØLG AUTHORS IN AARHUS PÅ HJEMMESIDEN OG FACEBOOK