Åbning af forskningscenteret NAU: Nordic Research at Aarhus University

Torsdag den 17. januar åbner det nye forskningscenter NAU: Nordic Research at Aarhus University. Alle interesserede er velkomne til at deltage i åbningen og den efterfølgende reception.

Torsdag 17. januar 2019,  kl. 13:00 - 16:00

Lokale 1461/515

NAU har som formål at samle og udvikle forskning, undervisning og formidling, der relaterer sig til Norden, på tværs af institutter og discipliner på Aarhus Universitet. Den tværfaglige tilgang reflekteres af centrets dobbelte tilknytning til IKS og IKK, men bestræbelsen er at nå ud til mange flere forskere og forskningsmiljøer. Det nye center er tæt forbundet med det nordiske forskningssamarbejde ReNEW (”Reimagining Norden in an Evolving World”), hvor AU er en af seks deltagende universiteter.

NAU-lanceringsarrangementet den 17. januar sigter efter to ting: at vi, som arbejder med Norden ud fra forskellige perspektiver og discipliner ved AU, lærer hinanden at kende, og at der udveksles idéer for fremtidig samarbejde. Der må gerne snakkes både engelsk og de skandinaviske sprog.

Som (absolut ikke tidskrævende) forberedelse vil vi bede jer om at kigge på følgende spørgsmål:

• Hvem eller hvad har været den største inspiration for din forskning om Norden?
  • Hvad er dit vigtigste bidrag hidtil til Norden-relateret forskning, undervisning eller formidling?
  • Hvilke nordiske (og andre) lande eller områder arbejder du med?
  • Hvad er din primære akademiske disciplin, og hvilke metoder, teorier og tilgange gør du brug af?

Vi beder om din tilmelding senest den 14. januar til Lill-Ann Körber: lill-ann@cc.au.dk

Invitationen må meget gerne deles med andre interesserede.